Första advent







     

Idag har tusentals pepparkakor blivit glaserade här hemma! Jag har även byt till röda gardiner, hängt upp en julstjärna i mitt fönster och ställt fram en liten kyrka. Mysigt värre, om bara 24 dagar är det julafton :)

Hemmakväll



Jag och min lillasyster Emma smällte nyss choklad och skärde små bananskivor vi doppade. Hur mumsigt och mysigt som helst, men nu är jag SÅ, SÅ mätt. Ikväll ska jag bara vara hemma och inte göra någonting alls. Kanske tiita på lilla melodifestivalen som börjar klockan åtta, hihi, de brukar vara så söta!

Vad ska ni göra ikväll?

I min strumpa, tack


Kära Tomten
[läs: mamma]

Om du vill att jag ska bli glad på julaftons morgon, så vill ja ha en klänning i strumpan :)
Den ligger undanlagd på HM i Tyresö centrum till imorgon. Inte alls dyr är den, och jättefin.



Nu ska jag baka pepparkakor och lussebullar med min mamma och syster.
Hoppas ni får en bra dag!

Underbar





Åh, jag vet inte ens vart jag ska börja. Twilight var nog DEN bästa film jag någonsin sett.
Så otroligt fin. Ett måste, måste, måste att se!


Skriver reportage

Det har gått en hel timme på min lektion i textkomunikation och jag har knappt skrivit en halv sida!
Jag sitter faktiskt INTE och gör massa annat (förutom just nu dårå!) men det går otroligt segt framåt. Som min lärare sa: "Jag har märkt att du tycker om att skriva kortfattat"

Cykla i slask

strumpbyxor, leggins, strumpbyxor, mjukisbyxor, strumpor, vinterskor, linne, underställströja, collagetröja, fliströja, fingervantar, tumvantar och mössa. Allt detta hade jag på mig idag, och jag kan säga att det var FÖR mycket. Det var fem plusgrader ute och man blir dessutom varm av att cykla mellan portar och gå upp och ner för trappor. Jag var glad för mössan dock! Annars hade jag frysit om öronen, och jag känner ingen i Skarpnäck där jag har varit hela dagen.

Att öva inför brevbärarjobbet gick toppen. Det verkar faktiskt jättekul och jag ser fram emot att börja den 19:e December. Jag är lite orolig om jag kommer ihåg mitt distrikt bara, det är 70 trappuppgångar i Bagarmossen som är "mina" och jag hittar INTE så bra där.

Tre timmars betalt ska jag få för idag, och när jag var färdig frågade Sven mig om jag var upptagen imorgon. "Jag går i skolan svarade jag". Som att jag inte kan hoppa över EN dag till i skolan för lite mer pengar. Han måste ju velat att jag skulle jobba, eller hur? Nåväl, då får jag se till att jobba ihjäl mig i skolan imorgon så att jag tjänade på att gå dit istället.

Imorgonkväll ska jag och tjejerna från klassen gå på bio och se Twilight, fick nyss sms att de bokat biljetterna! Tror ni den är bra?



Ps. Postens cyklar har SJUKT jobbiga stöd!

Postman Lina



Har precis hoppat i flera lager kläder och ska snart skynda ner till bussen. Jag ska till Skarpnäcks posten, fråga efter lagledare Jim eller Robban och sedan få följa med när en brevbärare delar ut reklam för att lära mig allt inför mitt jullovsjobb!

Jag är lite nervös, men det ska bli jättekul!

Ha en bra dag

Grattis



Idag fyller denna snygga böna 17. Grattis, grattis Angelica! Hoppas du får fina paket!
Om 365 dagar fyller du 18. Jag har bara 190 kvar!

Att bli frisk

Jag är hemma från skolan idag eftersom jag inte alls mådde bra igår. Är på bättringsvägen, men fortfarande sjuk, så det blir att sitta hemma och klunka c-vitamin!

Igentligen borde jag skriva på mitt reportage i textkomunikation men det är så ofattbart tråkigt.



Jag ska göra mig lite lunch nu. Nudlar kanske? :)

Alldeles febrig


Jag har 38,4°c feber.

Vad är det för fel på mitt imunförsvar egentligen. Jag blir sjuk hela tiden!


Sjukanmäld

Jag känner mig som ett vrak. Mitt smink har runnit av alla tårar, min näsa är alldeles röd och jag snörvlar och nyser hela tiden. Jag orkade inte vara med på den sista lektionen och åkte hem istället.

Nu har jag precis kokat mig varm kantarellsoppa och ska göra mig lite te. Sen ska jag sätta mig och äta och börja på boken jag ska läsa i svenskan: Stolthet och Fördom.



Mina ögon rinner

Usch! Jag blivit SUPERFÖRSKYLD helt plötsligt. Mina näsa kliar så mycket att mina ögon rinner och blir röda. Snart kommer jag tappa en kontaktlins säkert. Det blir snabbt hem efter skolan och sätta in glasögon. Annars kan man få ögoninflamation säger optikern.

Vi skrev nyss prov i mediekunskap, och jag blev klar på bara tio minuter! Inte bra, det blev väldigt korta och ogentänkta svar. Men jag behövde verkligen snyta mig, och ville snabt ut ur klassrummet till toaletterna.

Hade även tänkt att träna idag, men nu blir det inget. Så jag har släpat med mig den tunga väskan till skolan HELT i onödan. IStället ska jag hem och bli frisk. På torsdag ska jag få utbildning från en brevbärare, då MÅSTE jag vara pigg och kry.



Prosit! Jag nös nyss tre gånger irad. Får man önska sig då? ellerr är det vid fyra nysningar?

Back to Beverly Hills



Om tre minuter har 90210 premiär på tv400. Jag tyckte igentligen aldrig om den första Beverly hills, men jag ska ge denna uppföljare en chans. Kanske är det jättebra! Ska ni se?

December om 6!



Om exakt en månad är det julafton. Gud vad jag längtar. Det är så mysigt!

Över till vädret

Dålig uppdatering. Men jag funderade ett tag på att ta bort min blogg helt.
Den blir kvar ett tag till i alla fall.
Föresten, ska jag byta tillbaka till den gröna designen?

Min blogg har börjat handla mer och mer om vädret. Men det får nu stå ut med. Idag är det nästan snöstorm ute och, tack och lov, har jag nu fått en varm vinterjacka av pappa som jag kunde ha på mig.

Trots att det är halt, övningskörde jag igår, och det gick jättebra faktiskt. Pappa försökte dock övertala mig att testa sladda flera gånger. Men det vågade jag INTE. Och måste man kunna handbromsa?



Slutar inte förrän 16.00 idag eftersom vi har idrott. Vi ska spela tennis, så de ska nog bli kul!

Godmorgon

Jag vaknade för ungefår en timme sen och fick se denna utsikt. Härligt mycke snö!
 

Min älskade kissekatt blev nyfiken.

Igår kväll var jag hemma hos Emelie  i hennes alldeles egna lägenhet vid gärdet. Det blev jättegod mat och massa fniss då vi totalt var 8 tjejer. Det kanske kommer lite bilder sen, om jag lyckas övertala någon att skicka till mig! Vad hade ni för er igår?

Körkort tack!

Jag gjorde nyss ett körkortstest på str.se. 43 rätt av 70 är inte så bra.
Jag får plugga på rejält till vecka 3 då vi har slutprov i trafikkunskap. Om jag klarar det får tjugo körlektioner från skolan, så att jag kan ta körkort DIREKT när jag fyller 18 i sommar!


Ooops

Godmorgon. sovit gott?

Jag sitter på lektion i mediekomunikation nu, och våran mentor har precis lovat saft, kakor och godis till alla som är här idag eftersom... hm.. jag vet inte varför. Men gott ska de bli i alla fall :)

Sen måste jag hem och räkna pengarna i min spargris också. Jag kiklade min lillasyster igår när hon höll på att fota, vilken gjorde att hon tappade pappas digitalkameri i golvet, och vet ni vad? Den gick sönder!! synd för alla mina nära och kära som kommer få B I L L I G A julklappar, för jag och ina lillasyster måste spendera allla våra pengar på en ny kamera till pappa.

Snön ligger kvar

Det är så mysigt med kramsnö på marken. När det knarrar under fötterna och man ser barn vara ute och bygga snögubbar! Om det ska vara kallt ute, så kan det ju lika gärna finnas snö tycker jag -och det finns det här! Det ligger kvar på marken nu, och smälter inte bort direkt. 

Mimmi har även fått mig att börja titta på klänningar! kanske till nyår :) 

Vad tycker ni om den här?  

 

Jag är stark

.. Eller jag kommer bli det snart i alla fall! Jag var nyss nere och tränade på gymmet och känner mig jätteduktig. Strax ska jag springa ner i duschen och sedan över till Angelica en stund. Hon  bor precis i huset bredvid mitt, vilket är NÄRA eftersom jag bor i radhus. Alldeles lagom långt nu när det spöregner ute.

PS. Titta vad som kom på posten idag:




Shoppat på

I eftermiddags hade jag utvecklingssamtal. Pappa ville "blåsa av det lite snabbt", men det kan man glömma med min mentor. Han pratar och pratar och pratar och pratar och pratar, om helt ointressanta saker. Såsom guldkorn, motor cross och någon som nästan blivit mördad 604 gånger.

Medans jag väntade på min pappa innan samtalet, passade jag på att titta lite i globen i shopping. Jag hittade ett par snygga vantar för bara 50:- på Kapahl. Dessutom köpte jag ett par vinterskor. Jag hoppas att både pappa och mamma blir stolta nu, för de var både utan klack och fodrade!

Senare fick jag även en ansiktsscrub av min snälla pappa från apoteket. Deras ansiktsprodukter är riktigt bra. Dessutom känns de så fräscha, eftersom de är oparfymerade.

Vad har ni haft för er?


Slår på kanal 5

Dags för allas vårt favoritprogram Gossip girl. Mamma gör varma mackor och te och det ska bli jättegott att äta till programmet! Missa inte!


Penn Badgley (I serien: Dan)

Jag ser det snöar

Nu snöar det här i Tyresö! För första gången den här vinterna faller små snöflingor utanför fönstret. Nu känns det som det snart är jul!  :)

Snöar det hos er?

  


Vi svullar? JA!

Snart kommer det att plinga på dörren. Utanför står Julia och Jennifer med  en proppfull godispåse i famnen och en kamera i fickan. Vi ska svulla, spela kort, titta på film och ta tusen fula kort på varandra som om en månad hamnar i Papperskorgen på datorns skrivbord.

Två blåa luftmadrasser ska pumpas upp och jag måste snart ner i förrådet och leta efter extratäckena. Flickorna ska även sova här inatt, och det kommer bli en jättemysig kväll :)




Annars kan vi ju sova såhär. Eller hur Jenne?


Hoppas ni får en bra kväll!


Jag cyklar i vinter

..som brevbärare. JAG FICK JOBBET ! :D Jag delar ut post i 5 dagar under jullovet. Det är också en dag då jag lär mig hur allt fungerar, betald. Det låter inte som mycket. MEN JAG ÄR SJUKT GLAD. Kanske var det tack vare alla lycka till komentarer? :)

Jag kom precis hem efter att ha varit på bio med fyra kompisar. Vi såg Låt den rätta komma in, och den var väl... konstig. Har någon sett den?


Lina, 17, delar ut julkort

Så kanske det blir? Det hoppas jag i alla fall! VERKLIGEN. 

Om ungefär en timme ska jag åka mot skarpnäck för en intervju om arbete som julbrevbärare. Det ni, haha.

Godnatt kära läsare

Snart ska jag gå och lägga mig och titta på en film. Fast jag kommer nog att somna innan filmen hinner börja, för jag är jättetrött!

 

Imorgon har jag textkommunikation i 4 timmar där jag ska skriva ett reportage om min lillasysters gymnastikgrupp. Då jag satt med på hennes träning idag känndes ämnet dock VÄLDIGT tråkigt. Det var ingen som skadade sig och började gråta och ingen tränare ställde orimliga krav på barnen. Det löser sig nog, även om reportaget nog blir mycket tråkigare än tänkt!

Sedan ska jag på arbetsintervju i  skarpnäck som Julbrevbärare. ÅÅÅÅÅÅÅ vad jag vill ha det jobbet. Det är bara i 5 dagar, men jag behöver verkligen ha någonting att skriva in på mitt CV. Dessutom skadar det inte med extra pengar! Hoppas det går bra!

Efter intervjun ska jag möta Sara och följa med henne på gymnasiemässan i Älvsjö. Hon vill läsa musik på gymnasiet, så vi får gå runt och höra vilka skolor som har det. Så kan de dränka henne i broschyrer också. Hoppas man får gratis godis någonstans!

Vad ska ni göra imorn? Sov så gott nu<3

Godmorgon


Igår bloggade jag inte på hela dagen. Dåligt gjort Lina, det får bli skärpning!

Eftersom vi får arbeta på valfri plats på första lektionen idag, behöver jag inte vara i skolan försen 11! Väldigt skönt. Men när vi har världens sovmorgon, så vaknar jag ändå kl07.00 och är säker på att klockan ringt. Jag reste mig till och med och stängde av den och hann gå upp och göra frukost innan jag förstod att jag var uppe för tidigt.
Usch, Händer det er ibland?   

Kl.11 har vi matteprov, och efter det slutar vi. Önska mig lycka til på provet!
Jag är lite nervös.


Ha en bra dag, Puss!


Snopp på ryggen



Idag skriver Aftonbladet om denna kinesiska bebis. Han föddes med en extra snopp 
-på ryggen. Undra vad som händer när han kissar?

Jag tvivlar om det är sant dock. Ser det inte väldigt inklippt ut? Artikeln hittas här.

Vad tror ni, är det en äkta bild?


Aqua



Fick världens flashback när jag hörde den här låten. Lyssnade ju jättemycket på den när jag var liten. Haha, tror ni Aqua hade kunnat bli lika stora idag? Troligen inte.

Lasagne

  

Det kommer en lasagnelukt från ugnen ända in på mitt rum. Mmmm, vad det luktar gott. Min pappa gör smarrigaste lassagnen, och alldeles snart är den färdig. Sen ska jag lägga mig i ett bad, och läsa lite i körkortsboken kanske. Ikväll kommer faster Carina och ska bo här i veckan, eftersom hon läser någon kurs här uppe(eller nere?) i Stockholm. Trevligt!

Vad äter ni till middag?

Ha en bra kväll!

Helvete

Jag sitter på svenskalektion och ska skriva en helvetesskilldring. Jag ska träffa några där nere, men det står helt stopp.

Vem bör slängas i helvettet?

Pappa



Tillägnar det här inlägget till min fader. Eftersom det är farsdag<3

Släktkalas

Idag har det varit fullt med folk hemma hos oss för att fira Sara. Tårta, muffins, negerbollar, vaniljkaka och flera småkakor. MUMS FILLIBABBA! Kolamuffinsen med polly bakades av mig och lillasyster Emma och dom blev otroligt goda.

Hörde att mina kusiner frågat om receptet på dessa, så jag länkar:
http://www.dagensmuffin.se/show.pl?id=873



                     

          



Senare lekte Emma gymnastik i vardagsrummet! Visst är hon duktig?



                        

Buddy Holly - Everyday



Den här låten är så härlig!

Tidigt uppe

Jag kom precis ut  ur duschen och har redan varit vaken i mer än en och en halv timme nu. Det blev en tidig morgon eftersom vi skulle ner och sjunga för lillasyster Sara som fyller 15.

Det här fick hon av mig:



Nu ska jag göra mig i ordning och städa mitt rum. Kl. 13.00 kommer släkten på kalas!
Lägger in lite morgontrötta bilder på födelsedagsbarnet och familj:

       

Ha en bra dag alla!


Min syster är stor



Klockan är över tolv och nu har lillasyster fyllt 15 år. GRATTIS ÄLSKLING<3

Nu får du:
* Ha sex
* Köra moppe
* Cykla utan hjälm
* Skutsa ett barn under 10 på cykel
* Söka sommarjobb inom komunen
* Se barnförbjudna filmer

Vad får hon mer göra?



GRATTIS GRATTIS IGEN, HOPPAS DU FÅR VÄRLDENS BÄSTA DAG!

Peripetier



Usch, någon mer som INTE tycker om att skriva filmanlyser? Och på en lördag dessutom. Ångrar lite att jag valde Moulin Rouge. Den är ju sjukt bra, men OTROLIGT svår att skriva om.

Vad finns det för stora vändpunkter i den?

Suri Cruise

Måste vara världens sötaste Kändsibarn, utan tvekan!





Vi har nästan samma frisyr nu också, haha!

Jag missade Idol igår också, MÅSTE SE REPRISEN. Hörde att Lars åkte ut vilket är helt, helt fel. Lilla Estefany började gråta när han åkte sa hon, gullunge! :)


Vad gör ni ikväll?

Idag var jag inne med lillasyster Sara och shoppade. Hon köpte en farsdagspresent till pappa och jag köpte en present till Angelica som fyller 17 snart. Kan inte skriva vad det är såklart, man vet aldrig vem som tittar in! Men ni ska få se bild senare. Hoppas hon blir nöjd bara :)

Nu ska jag strax gå ner till Jenne. Hon, jag, Julia och Jocke ska titta på film, de vill se säg att du älskar mig, så det blir nog den och någon mer. Ska gå och titta om jag har någon bra film att ta med nu. :)

Ha det så bra. Vad gör ni ikväll?




Mina älsklingstjejer i somras. Överst:Jenne. Nederst: Julia

Läskigt

Jag sitter ensam på lektion med läraren. Datasalen är stor, men hon låter ingen annan komma in och störa. I ena enden sitter jag, i andra sitter hon, och om 3 min slutar jag. Då har det gått 4 timmar(minus lunch) och den här lektionen är slut.

Upp, upp och iväg!

   

Åh jag blir så glad! Det går ju bara uppåt och uppåt. Rekord varje dag, och igår hade jag 42 läsare! Supertack till alla som tittade in. (går neråt idag, men klockan är ju bara 8)

Idag har jag sovmorgon till 10.00, så behöver inte gå försen om en hel timme. Sen har jag min långa textkommunikation i fyra timmar. Apro på det måste jag prata med vår SYO också, men hon är ALDRIG i skolan. Hon kanske har dött eller nått? Hon svarar inte på mail heller.


Ha en bra dag, jag bloggar igen senare.

Ehe.

Jag är en Harry Potter-tönt och längtar till sommaren 2009 när Harry Potter och halvblodsprinsen kommer! Typiskt att premiären blev framflyttad, JAG LÄNGTAR GALET! 



Titta vad sjukt söta de va i början. Hur kan man inte tycka om Harry Potter?


Ge mig tips !

Idag köpte jag halstabletter för 56kr. Svindyrt eller hur? Fast det var det värt ändå eftersom Mucoangin VERKIGEN fungerar. Tillskillnad från godistabletterna på ica för 14,90. Dessutom känner jag mig redan bättre, så jag tror inte nån jätteförskylning bryter ut. Då har jag ju kvar dem till nästa gång jag blir förkyld. Och tro mig, det är snart. Jag måste ha NOLL imunförsvar.



Just nu kliar min hjärna också. Vi ska göra ett reportage i textkommunikationen och jag tänker och tänker, men vet inte vad jag ska skriva om! Är det någon som har tips så blir jag superglad. Behöver alla idéer ni kommer på, för jag har ingen aning!

Godmorgon

     

Min näsa kliar och rinner och det känns som de kryper hundra myror i min hals. Förskylning. Idag har jag på mig dubbla tröjor, strumpbyxor under jensen och de tjockaste vantarna ska på! När jag kommer hem från skolan ieftermiddag ska jag dränka mig själv i C-vitamin och te. Vill bli frisk igen!

Förutom det är jag glad idag. Nästan rörd över min läsare som igår var uppe i 31 stycken :) Det går ju snabbbt uppåt! Tack för söta kommentarer också.

Nu ska jag ner till bussen. Ha en bra dag, och bli inte sjuka ni också!

X = 3/4y + 10



Hur kan MatteB vara så svår? Jag som har lätt för matte. Får plugga rejält för att få MVG och hoppas på de bästa i alla fall!
Nu har jag pluggat, gjort mig iordning och tittat på Greys Anatomi kl. 21.00 -Älskar! Gjorde mig en varm kopp te till programmet förut och jag tror jag kommer bli förkyld, IGEN! Sitter här och snörvlar nu och har alldeles ont i halsen.

Men dags för sängen nu. Godnatt<3


210 dagar.


                        Jag och mina systar för länge sen. Foto: Kusin Jenny

Idag är det extakt 210 dagar till min artonårsdag. 30 veckor.  Det borde firas tycker man ju, men inte ens ett grattis har jag fått! Hihi. Om fyra veckor är det bara ett halvår kvar och sen kommer de gå snorfort tills den 3 Juni. Jag lovar! Det känns som nyss bilden ovan togs, och det måste varit 9-10 år sedan!

Förresten, har jag bestämt mig för att höja mitt antal läsare rejält! Min statistikkurva ska gå spikrakt uppåt. Jag ska nämna min blogg överallt jag kan, men tror inte det kommer höja den med mycket. Någon som har tips hur jag ska marknadsföra mig?

Godmorgon



Igår hade jag 11 läsare, REKORD! Tihi, hoppas det blir mer sen :)
Just nu sitter jag på Mediakomunikation och sen är det matte och Trafikkunskap.
Efter det ska jag följa med Mimmi och lämna tillbaka två linnen.

Hoppas ni får en bra dag !

Tack!

TUSEN TACK till http://thisney.blogg.se/ som fixade iordning min blogg.
Nu ska jag börja skriva PÅ ALLVAR . Å så kul!

Visst är den fin? :)

RSS 2.0