Ger ni några nyårslöften?

Igår spöade jag mina flickor i både Fia med knuff och Memori! Haha, jag är sjutton år. Sedan fick jag ont i magen av allt onyttigt vi ätit. Pankakstårta till middag och en stor skål med godis. Gott var det i alla fall!

Ikväll önskar jag ett GOTT NYTT ÅR!
Jag ska snart till min faster på middag, och sedan in mot stan för att träffa ett par tjejer från klassen och titta på fyrverkerier. Om 5 1/2 timme är det 2009!


JJL



Nu ska jag ner till bussen. Jag, julle och jenne ska träffas i centrum och strosa runt på Ica efter något vi kan laga till middag! Skulle tro att vi tar en tur förbi godissvampen också! Sen ska vi hem till julle och byta julklappar och sova över. Tihi :)

Håret



Jag vill att min lugg ska växa ut helt, men att håret stannar i ungefär samma längd, så att jag får samma frisyr som Lucy i Narnia Häxan och lejonet. Den är så himla söt! 
    Jag vet inte om jag skulle passa så bra i det dock. Det känns som mer än barnfrisyr?

Min lugg växer i alla fall jättesnabbt. Den har redan växt så lång att den går ner i ögonen!



Det här var för bara en och en halv månad sen! Min lugg har växt flera centimeter sen dess, snart har den växt ut helt och hållet.

Måndagsmorgon

Godmorgon!
Jag håller på och gör mig iordning just nu. För om en halvtimme ska jag åka ner till centrum med Angelica. Jag måste verkligen hitta en halsduk!

Vad gör ni idag?

Shopping



Idag har jag och Julle letat igenom ALLA reavaror i Nacka forum. Hittade en jacka, en polotröja (att ha i fjällen) och ett par handskar. Allt för bara 400kr. HEJA MELLANDAGSREAN!

Apropå att spara pengar fick jag en jättesöt spargris i julklapp av min farmor idag. Jag har redan lagt i 52kr och ska börja spara till sommaren där! Jag fick även ett jättefint halsband och pengar i både euro och kronor. TACK FARMOR!

Jag måste kolla om det finns något shoppingställe nära vårt hotell i Österrike...
Om bara 5 dagar åker vi!


GOD JUL!


Jag älskar julafton!
Nu är alla paket öppnade och mormor, Adi, moster och kusiner har åkt hem. Tack för alla toppenpresenter jag fått! De flesta paket var mjuka i år :) 

Nu är jag proppmätt efter all mat, godis, kakor och läsk jag stoppat i mig och ska jag slänga mig på soffan i min nya mysdress från mamma och pappa.
 
Hoppas ni haft en bra julafton!
       
GOD JUL <3


IMORGON ÄR DET JULAFTON


Julgranen är klädd och min julstrumpa är upphängd. Nu är det bara några timmar kvar!


Dan före dan före dopparedan


Ännu dag som brevbärare avklarad, och jag är helt SLUT!
    Dessutom är jag godissugen. Jag ska nog norpa några julkakor och
    göra varm choklad :)

Hoppas ni haft en bra dag!


Julstämning



Min mamma håller på att steka egenrullade köttbullar och min pappa lägger in sill. Igår bakades det knäck och snart ska vi titta på Sunes Jul, det märks att det snart är julafton! Jag längtar något fruktansvärt!

If I was a rich girl

Idag har jag OTROLIG träningsvärk i min vänstra vad. Min cykeltur och de miljoner trappor jag sprang upp och ner för i fredags är skyldiga, men en sak är ju bra, när mitt brevbärarjobb är över kommer jag att ha mycket bättre kondis!

Iförrgår kom även mitt allra första lönebrev!



545 kronor för den dagen jag fick utbildnig är INTE dumt. Nu ska jag och Emma in till stan och köpa upp dem.


Idag är en speciell dag


        Skolavslutning

               Börjar mitt jullovsjobb
 
           Exakt två veckor till Österrikeresan


18 Dec

Min dag i korthet:

* Försov mig!
* Skola
* Stan med Emma
* Träna
* Baka kladdkaka me Julle
* Middag

Nu är jag sugen på att titta på film. Dags att leta igenom filmhyllan!

Dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dopparedan


 Årets finaste pepparkakshus? Helt klart!

Så idag blev pepparkakshuset färdigt här hemma. Riktigt gulligt tycker jag. Det är sådär rörigt som det blir när flera hjälper till och då blir det nästan ännu mysigare!

Idag fick jag en SUPERnyhet i skolan. Det här kan ni inte gissa, jag fick MVG på nationella provet i MatteB! Ni fattar inte hur glad jag blev. Det här betyder att jag ligger på MVG i hela kursen, vilket jag aldrig trodde eftersom det varit ganska svårt! WEEEE!!! Det gjorde min dag kan jag säga.

Sovgott


Nu ska jag krypa ner i sängen. Godnatt och sov gott,
                              imorgon är det bara en vecka kvar till julafton!  

.


Tillbaka i bloggen!

Oj, mina läsare har sjunkit rejält nu när jag inte bloggat på flera dagar!
Men jag har helt enkelt inte haft tid. Jag har haft OTROLIGT mycket att göra.

Det mesta är avklarat nu i alla fall, och det är bara tre dagar kvar till jullov!

           

Vet ni vad förresten? Jag kommer att vara med i Cybergymnasiets katalog som skickas ut till alla 93:or. Jag blev intervjuad för ett tag sedan och idag tog de foton. Mitt i matsalen stod vi, för att få rätt ljus, och gissa om det var pinsamt att stå och posa mitt bland allt folk. Jag håller tummarna för att de väljer ett bra foto. Min lillasyster kommer få en katalog hem i brevlådan sen, eftersom hon börjar gymnasiet nästa år, då får jag kolla!

Finalen



Tänk att jag och pappa letade runt i HELA stan efter ett skidset till mig i julklapp, osen hittade vi ett i kära Tyresö på väg hem. Likadant var det när jag skulle låna en bok till ett skolarbete för en vecka sen, då sa bibliotikarien på stadsbiblioteket att boken var utlånad i hela Stockholm, och att flera stod i kö på den. Gissa om den fanns i Tyresö? jorå :)  

Ikväll ska jag titta på Idol-finalen som de flesta andra. Troligen med Julia och Jennifer. Jag ska spana efter Sara och hennes kompis i publiken, och inte glömma att titta efter Estefany och Alice. Jag tror Kevin vinner, men hoppas på Alice eftersom hon varit min favorit sen början! :)

Julfika till hamburgarna

         

Ojojoj, vad jag är glad! Vi fick lussebulle och julmust till skolmaten idag, så himla gott. De kanske gottgjorde att vi inte har något luciatåg på skolan, trots att det är den 13 December imorgon!

Santa Baby



Jag vill fylla min ipod med jullåtar, men hittar inga bra!
Någon som har tips?

10 December


Bild från: sxc.hu

Godmorgon,
Idag är det den 10 December och exakt två tveckor till julafton. Snart så!

Tisdagskväll

           

Jag borde ta en av alla våra glöm-inte-ljusen-klistermärken vi fått av farfar brandman och klistra fast i pannan! Jag glömmer alltid att släcka ljusen och nyss stod adventsljuset i köket tänt riktigt länge medan jag tittade på Ugly Betty inne i vardagsrummet!
 
Nu börjar Desperate houswives. Tisdagarna är riktiga TV-kvällar. Jag ska göra mig en kopp varm choklad och gå in och titta med mamma.




Min Tantor



Min kissekatt är mysigast i världen! När jag sitter och pluggar hoppar han upp och lägger sig i mitt knä, spinner och stryker sin pana mot min vilande hand. Sötast i världen, det kan jag lova!

Rob

   

Kommer ni ihåg att Twilights Robert Pattinson spelar Cedric i Harry Potter också? Jag måste nog dregla över Harry Potter... 4 sen.

Jag vill se Twilight igen också. Den var så otroligt, otroligt bra! Någon som vet när den kommer på DVD? Det lär nog dröja!

Nu ska jag käka lite mellis!

NP


Godmorgon,

Om en halvtimme åker jag iväg till Karolinska Institutet för att ha nationella prov i MatteB. Jag är lite nervös, så önska mig lycka till :)

Dags att fylla väskan med miniräknare och godis. Hoppas ni får en bra dag!


8 December

Det har inte blivit mycket skrivet i helgen.
Så, här kommer en update

I Fredags på idol, hade vi jättekul. Vi fick till och med gå in "bakom" och titta var idolernas och juryns louge låg och se hur det ser ut där bak där Jide pratar me idolerna innan de går ut. Vi nuddade t.o.m Kevin och Robin när de och vakterna gick förbi oss, haha :D Uuuh!

Lördagen var jag inne på ikea i kungens kurva och i skärholmen och shoppade! Jag köpte två julklappar och en ny linsväska och sedan blev det bråttom hem innan jag skulle iväg till Alice på middag. Alice hade lagat jättegod mat till oss andra fyra tjejer och vi hade mycket trevligt! :)
 
Nu sitter jag i skolan på den näst sista veckan innan lovet.

Ha en bra dag!
 

Hej

Godmorgon,
Jag fick sammanlagt två hostattacker på dagens första lektion. Om jag blir sjuk igen, vet jag inte vad jag gör. Det här är mitt nya liv till mitt usla imunförsvar:

*Tvätta händerna hela tiden.
*Dela aldrig vattenflaska eller liknande med någon annan.
*C-vitamin, C-vitamin, C-vitamin!





Ikväll ska jag och Julia på Idol. Det är lite tråkigt att det är så några kvar, men det ska bli JÄTTEKUL! Eftersom Julia är barnvakt till idoldeltagarnas psykologers barn (hängde ni med?) så har vi fått fribiljetter. Helt gratis! Vilket gör det ännu bättre :) 

Vem tror ni åker ut ikväll? 

Snart så!

Nu måste jag VERKLIGEN sätta igång och skriva klart mitt reportage. Första inkastet ska vara klart till textkommunikationen imorgon, och det är bland det tråkigaste jag skrivit. Utan tvekan!

Om bara 15 dagar är det jullov!

IQ

  

Jag gjorde nyss ett IQ-test av Illustrerad vetenskap.
Jag fick 113, vilket betyder övernormal.

Vad får du? Följ länken!
http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html

Ps. Testet tar sin lilla tid.

Paramore - Decode



Om och om igen spelar jag den. Hela mina bussresor.

Kort dag

Från dörr till dörr tar det något mindre än en timme för mig att åka till skolan. När jag kom till skolan för dagens enda lektion imorse, var läraren dock inte där. Hur onödigt är det inte med två timmars restid för att åka till skolan och svara på några trafikfrågor i en kvart? VÄLDIGT!

Jag hoppas att han är borta imorgon också i sådana fall. För då slutar vi 12.10 istället för 15.00 och jag och Mimmi ska åka och titta på klänningar efter skolan! Vi skulle behöva jobba i och för sig. Vi ligger efter, det är ju snart jullov redan.  

Bk



Anställningsintervjun gick inge vidare känns det som. Det var den sista intervjudagen idag i alla fall, så jag skulle bli kontaktad redan imorgon med besked.

Vart är världen påväg igentligen när de hade fått in 400 ansökningar redan första dagarna, på Burger King. Killen som intervjuade, Navid, hade redan intervjuat ett flertal andra; och just nu känns det inte som jag får det. Jag håller tummarna hårt i ändå! Det skulle vara perfekt med ett helgjobb!

1 December



Godmorgon,
Såg ni julkalandern imorse? Det gjorde jag i alla fall. Eftersom avsnitten bara är en kvart långa vet jag inte vad jag tycker än, men min lillasyster tycker den verkar jättespännande, haha, så jag hoppas att den blir det!

Jag lyssnade även på julmusiken i ipoden på väg till skolan. Jag har nog redan kommit in i julstämmningen.


Just nu sitter jag i skolan på multimedia. Jag slutar 16.00 idag, och efter skolan ska jag på anställningsintervju på Burger King Odenplan. Hoppas det går bra!!

RSS 2.0